maanantai 18. tammikuuta 2016

Lisämyynti ja ristiinmarkkinointi

Tehtävänä on kertoa, mitä lisämyynti ja ristiinmarkkinointi tarkoittavat ja miten ne esiintyvät yrityksessä, jossa on harjoittelussa.

Lisämyynnillä myydään asiakkaalle lisäksi myös jotain muuta, mitä hän ei tullut alunperin ostamaan elikkä lisää. Jos asiakas ostaa vaikka imurin, voi asiakkaalle tarjota myös pölypusseja. Taikka jos asiakas ostaa pelikonsolin, tarjota voi myös siihen sopivia pelejä. Tulostimen ostajalle mustetta.

Ristiinmarkkinoinnilla tarkoitetaan, että esillepanoon tai sen läheisyyteen lisätään muita käyttöyhteystuotteita. Tablettien ja puhelimien esillepanopöytään voi esimerkiksi laittaa myös niihin sopivia suojakuoria ja vaikka kuulokkeita. Polkupyörien läheisyyteen voisi laittaa esimerkiksi sopivia pyörän lamppuja ja kypäröitä. Suksien kanssa samaan esillepanoon voi sijoittaa suksien hoitotuotteita ja monoja. Näin saadaan tehokkaasti lisättyä myyntiä ja asiakkaan on helppo ostaa kaikki tarvittava samasta paikasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti